Fysioterapi​

Hos Nr. Lyndelse Fysioterapi finder du højtuddannede og engagerede fysioterapeuter, der sikrer dig de bedste og nyeste behandlingsmetoder inden for kvalitetssikret fysioterapi, forbyggelse og træning.

En fysioterapeut behandler og forbygger lidelser i hele kroppens bevægeapparat, som bl.a. indeholder muskler, led, sener og nerver.

Behandling kan både være manuel, hvor led skal mobiliseres, så det bevæger sig bedre, bløddelsbehandling af spændte muskler, udspænding af stramme strukturer og smertelindring. En stor del af den moderne og evidensbaserede fysioterapi indeholder også træning og øvelsesvejledning. Manuel behandling kan sjældent stå alene, og du vil derfor ofte blive sendt hjem med øvelser sideløbende med den manuelle behandling du vil modtage på klinikken.

Men fysioterapi er i høj grad også vejledning, til hvordan vi passer bedst mulig på vores krop i hverdagen, og når vi bevæger os. Nr. Lyndelse Fysioterapis vigtigste opgave er, at give dig de bedste forudsætninger for et aktivt liv med høj livskvalitet.

Fysioterapi spænder bredt, og kan på flere måder være med til, at du forbygger skader, kommer på benene igen efter et sygdomsforløb og får mulighed for at opretholde funktionsevnen ved kronisk sygdom.​

Første gang du kommer, er der sat ekstra tid af, da konsultationen indebærer både indledende snak, undersøgelse, specifikke tests, vurdering og behandling. Opfølgende behandlinger vil typisk bestå af en kombination af øvelser samt specifikke fysioterapeutiske manuelle teknikker. Desuden tager vi en snak, om hvordan det går samt vejledning ifht. videre forløb.

Den afsatte tid er inkl. af- og påklædning, journalføring samt betaling.

OBS! Ved onlinebooking er det bedst at booke “Første konsultation” første gang du skal til behandling. De efterfølgende behandlinger bookes som “Alm. behandling”.​​